Din varukorg
Ikon
Ikon

Köpvillkor

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren gällande ditt besök hos oss på gildaliljeblad.se. Har du frågor som du inte hittar svar på, kontakta oss på info@gildaliljeblad.se så hjälper vi dig.

Betalningsvillkor

Säker betalning
Att handla på gildaliljeblad.se är säkert och enkelt. Du väljer mellan betalning med Klarna (betala direkt, betala senare eller finansiera med delbetalning) eller kortbetalning. Du kan också välja en snabbkassa med Shop Pay eller Google Pay.

Betala senare med Klarna
Här kan du få dina produkter först och betala senare. Du väljer om du betalar inom 14 dagar eller om ett par månader. Du kan också samla alla dina Klarna-köp på en månadsfaktura. För Klarnas användarvillkor, klicka här.

Betala nu med Klarna
Här betalar du direkt via Klarna. För Klarnas användarvillkor, klicka här.

Finansiera med Klarna
Här kan du delbetala i din egen takt. Delbetalning hanteras av vår samarbetspartner, Klarna AB. För Klarnas användarvillkor, klicka här.

Kortbetalning
Direktbetalning genom din bank där ditt bank- eller kreditkort är anslutet till Visa, Mastercard/Eurocard eller American Express.

Shop Pay
Shop Pay är en snabbkassa som låter dig spara din e-postadress, kreditkortsuppgift samt frakt- och faktureringsinformation så att du kan slutföra din transaktion snabbare nästa gång du använder Shopify-kassan.

Google Pay
Google Pay är ett onlinebetalningssystem som utvecklats av Google för att driva köp via appar och touch screens för att betala på mobila enheter, så att användare kan göra betalningar med Android-telefoner, surfplattor eller klockor. 

Frakt/Leveransvillkor

Inom Sverige
Som privatkund betalar du 39 kr i frakt för ditt paket. Fri frakt när du handlar för över 700 kr. Vi använder oss av DHL Servicepoint och din beställning finns normalt att hämta ut inom 3 arbetsdagar med SMS-avi. Om ovan angivna leveranstider riskerar att överskridas avsevärt, t.ex. på grund av att en vara tar slut på lager, kommer vi att kontakta dig och informera om detta. Du har då rätt att makulera köpet och få tillbaka pengarna utan några extra kostnader.

Utanför Sverige
För närvarande riktar sig försäljningen via vår shop endast till kunder i Sverige. Vill du ha dina varor levererade till en adress utanför Sverige är du välkommen att kontakta oss via mail info@gildaliljeblad.se så hjälper vi dig vidare med det. 

Ej uthämtade paket

Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress. Paketet ligger i 14 dagar på utlämningsstället från ankomstdagen och returneras om det inte avhämtats inom den angivna tiden. Om Gilda Beauty Wholesale AB får tillbaka ett paket som ej har hämtats ut eller den av kunden angivna adressen inte har varit korrekt, är det upp till kunden att bekosta ny frakt. Gilda Beauty Wholesale AB kontaktar kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet och meddelar detta, men avvaktar svar från kunden. För paket som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 300 kr för att täcka de kostnader som uppstår för hantering och administration.

Priser

Alla priser hos Gilda Beauty Wholesale AB anges i svenska kronor. Som standard anges alla priser inklusive moms. 

Kvitto/Orderbekräftelse

När du lagt din beställning får du en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. På denna orderbekräftelse finner du ditt ordernummer och den gäller även som kvitto på ditt köp tills du mottagit din beställning. Spara den därför i din mail tills du mottagit din beställning.

Läs igenom orderbekräftelsen och stäm av att allt är korrekt. Har du frågor kring din order hör du av dig till oss och uppge då ditt ordernummer, du finner även ditt ordernummer när du är inloggad i webshopen under "Kundkonto" > "Orderhistorik".

Om du inte fått en orderbekräftelse inom en timme, vänligen kontrollera först att den inte fastnat i ditt spamfilter. Finns den inte där, kontrollera att din e-postadress stämmer och mejla oss på info@gildaliljeblad.se så skickar vi bekräftelsen på nytt. Skriv ordet ”Orderbekräftelse” i mejlets ämnesfält.

Ångerrätt/Reklamation

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslag (2005:59).

När du köper en vara via Internet har du enligt lag rätt att ångra köpet inom 14 dagar. När du ångrar ett köp ska du betala kostnaderna för returfrakten. Återbetalning sker inom 30 dagar. Följ instruktionerna du har fått per mail.

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Är en vara felaktig eller defekt gäller reklamation i vanlig ordning. Kontakta oss på info@gildaliljeblad.se så hjälper vi dig. Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar. http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt-vid-distanshandel/<

Gåvor och varuprover vid köp

Vid retur av köpta produkter ska eventuella gåvor och varuprover, som har erhållits av Gilda Liljeblad med anledning av köp, också returneras.

Personuppgifter

Allmänna dataskyddsförordningen (Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 2016/679), förkortat GDPR (General Data Protection Regulation) är en EU-förordning som började gälla i hela EU den 25 maj 2018. GDPR ersätter den svenska Personuppgiftslagen. Vi behandlar alla personuppgifter i enlighet med denna förordning.

Vi rekommenderar att du läser vår fullständiga integritetspolicy som du hittar här.

Garanti & anvisningar

Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt via gildaliljeblad.se kan maila info@gildaliljeblad.se. Om du är osäker på vad produkten innehåller, kontakta vår kundtjänst innan användning/beställning.

Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Gilda Beauty Wholesale AB förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.